Wednesday 7 December 2011

Nukilan Buat Dr. Nasir

eherm..betulkan tekak dulu.. assalamualaikum..
syukur Ya Allah daa selesai CA Anatomy aku hari nie..lega cikit...
but still ader CA laen yang menanti..ouh...tidakk!!hihi
adat laa kehidupan as a student ken??ken??

al-kisahnye harinie...
petang tadi..tetibe ader msg masuk...aku pun buka..
then from my sahabat nie..i'm so touched :')
thanks coz rinduwww kan kwan ko sowg nieh k...
emm..
aku pun rindu zaman2 kat matric dulu..ko adlah antre kwan yang selalu meluangkan mase bersame..
now dgn bermurah hati nyerrr...aku nak dedicate kan penulisan blog hari nieeee untuk dear..
my fture surgeon.. :)toink!!

Dr. Nasirudin Zaini in the House yipeee =)

Peace sikit

niela orang yang aku maksudkan... MOHD NASIRUDDIN ZAINI.
eh btultak aku eja name ko??
hehehe..nasiblaaaa....
rasenye selame aku jadi student..nie laa satu2nye mmbe lelaki yang  rapat dgn aku
  alkisahnye..Nasir nie dear wat medic skang.
Alhamdulillah..smge Allah permudahkan jalan hidupmu kawan..

Bila Nasir dengan Khai Camnielah jadiny
untuk nasir..thanks sesangat coz selalu pinjamkan lensa ko utk snap pic aku :)
al maklumlah anak cik ramli nie suke pose kan..hihi
nie la antre pic2 kenangan aku dgn ko..

about nasir nie...dear rajin sgt study..kalah aku wooo
keep it up k nasir.. u can do it!!!
time kat matrik..dear sesangatlah rajin jmpe lecture
then aper yang aku nak cakap
kamu memang layak berada di tempat kamu skrang kawan :)


aper yang membuat kan aku nak tulis pasal dear
sebab dear mule wisau dengan aper dear buat skang..
untukmu sahabat.. janganlah kau gundah kerane setiap langkahmu ada sahabat2 yang 
tidak putus2 mngutus bait2 doa buatmu..
moga doa kami diangkat  dan membantu mu dalam hidup...
usahlah kau gerun untuk melangkah wahai sahabat..
kerana disetiap kesukaran langkahmu itu ada sinar kejayaan dihadapan yang Allah sediakan buatmu..
insyaAllah..
sekiranye kau tersunkur saat meniti hari di dunia ini..ingatlah itu tanda Allah menyayangimu..menguji kesabaranmu..rindu melihatmu mengadu di hadapannya...
serta memberi peringatan buatmu agar kamu tidak melupakan -Nya
sahabat...
kejarlah impianmu..biar penat lelahmu... titisan airmatamu... keringatmu terkubur
saat kau berjuang mencari ilmu Allah
berjihadlah demi agamamu...
dan manfaatkan lah ia kepade orang disekelilingmu...


"melebihkan memberi dari menerima dan lebihkan menyumbang dari kau meminta"

dan saat kau bersedih ingatlah

" dan janganlah kamu (merasa) lemah, dan jangan pula bersedih hati
sebab kamu paling tinggi darjatnya jika kamu orang yang beriman ..."
Ali Imran,139

semoga aper yang aku tulis nie menjadi penguat semangat kau nasir..
jangan takot untuk menghadapi cabaran
jangan takot untuk melihat dunia hadapan
biar perit mane ujian, hadapi dengan cekal hati...
sentiase berfikiran positif n anggaplah cabaran tuu sesuatu yang fun!! n membuatkan kau lebih bersemangat

"ya Allah permudahkanlah jalan hidup bagi sahabatku ini..
semoga tiap2 ujian yang kami hadapi..merupakan penguat semangat utntuk kami melangkah terus
di bumi mu ya Allah..
Ya Rahman Ya Rahim....
limpahkanlah rahmatmu ke atas kami dan kami memohon keredhaan mu yaa Allah..
dalam meniti hari mencari ilmu mu..
semoga kami menjadi perawat yang cemerlang..yang sentiase berjihad di jalanmu ya allah..
sesungguhnya kami hanyalah membantu dan memanfaatkan ilmu
tetapi kesihatan dan nikmat sembuh itu hanyalah milikmu ya Allah.."
amin....

itu sahaje yang di coretkan buatmu sahabat..
semoga nikmat persahabatan ini kekal selamanye...
HAYAT 26
always in my heart...

No comments:

Post a Comment