Sunday 15 January 2012

Jadi Kecil Semula

Assalamualaikum dan selamat petang lah semua yee... :) cesss mcm nak bagi ceramah lak..lalalala

Alhamdulillah baru kekenyangan lepas makan nasi tomato. Allah masih meminjamkan nikmat merasai keindahan hidup nie. Salah satunye nikmat merasai makanan ( yee tiha tahu tiha kuat mamam sampai roomate pun daa pasan..sob..sob..sob.. ) 

Haaa..nie ape benda laa nak merapu nie kan... btw tengok orang post2 benda yang kite suke buat time kecik2 kan... hihihi memey kelakar laa...walaupun pelik-pelik tapi tuu semua adalah proses pembelajaran.


Aceee korang teka yang mane aku.. har!! memang dah sah-sah laa aku xder sebab tuu bukan pic aku time tecik


kite payung same2.. sweetnyeee

Aper laaa benda yang tiha suke buat time kecik2 dulu yeee... check this out!!! ^_^ hoooyeeee

# biler hujan turun..aku suka sangat kire titis hujan tuu...kan lau time baru nak turun tuu hujan each drop tuu kan besar lagi..so kire laa yang mane sempat..hahaha (tak logik tol tapi tulahhh bende aku buat)

# pastu..biler naik kereta.. malam kan ader bulan..nt aku fikirlaa bulan tuu ikut kereta yang aku naik..wah bulan tuu suke kat aku yeerrrr.... :) muahhhhh love u laa bulan...

# aku suke sumbat getah air kat dalam mulut then bia air tuuu penuh kat dalam mulut sampai last2 daa penuh sangat it burst!!! wow...best nie...hikhikhik

# dengan xder keje nyerrr kan bukak kipas yang maximum speed tuuu..then duduk depan kipas..test sore..nak dengar sore jadi aper..lagi nak puaskan hati...jerit kuat2... ( pastu memang kene luku dengan mak..sebab bising ....aishh dahlaa sore aku nyaring time tecik-tecik..sampai arwah tok kate aku tertelan speaker ke??  ^__^" ) lalalalala

# time kecik..aku suke main buka tutup buka tutup pintu peti ais.. first sebab nak tengok lampu dia padam..hoho saje buat slow-slow..pastu tengok lampu tuu padam..suke3 ^_^ then biler panas pun aku suke duk depan peti ais..huh nyamannyerrrrr :) (sian mak sebab bil letrik naik  aku suke bukak pintu peti ais..maaf mak =.=" )

# bila nampak semut tengah pindah rumah dia, means sarang laa..nanti kan ader barisan panjang kan...hoho maka dengan rajin nyee aku ikut barisan tuu cari dari mane dia datang..xpun blok jalan dia..nanti tengok laa marah-marah semut tuu... pot pet pot pet semut tuu bebel..hihihi :)

# raye...raaye...raye..har raye pertame berbaju kurung.. raye kedua daa tukar baju pulak..raye ketiga tukar baju lagi.... lepas tuu pi laa raye rumah acik2..dengan harapan acik2 daa xkenal jadi dapat duit raye lebih... oooOOooopppppPPPsss!!!! jgn tiru aksi ini sebab nanti bile korang daa besar..budak2 lain plak buat kat korang....hahahaha trust me =.="

# abang aku kate masa aku tecik aku suke koyak mulut..adessss!!! tuu laaa agaknyer skang biler senyum boleh buat iklan colgate uhh...masih terkawal laaa choiii... :-p tapi aper function aku buat mcm tuu?? ahhh pasti ader tokok tambah cerita sebab aku daa tak ingat..lalalala

# penah tak tecik tecik mase kat tadika.. korang main nie... mmber korang gengam pergelangan tangan..lepas tuu buat kuat2..sampai tangan pucat pastu nanti lepas..rase panas biler darah flow kat situ.. haaa... suka suki jee main cmtukan, bahaye laaa... adik- adik jangan main macam tuu yeee... :) *then skang baru lahh aku tahu itu termasuk dalam procedure we called "Allen test" HaHa

# mase kecik suka main cikgu-cikgu sengsowang lak tuu..alahai cakap laa sorang2...konon anak murid ramai laaaa... ^__^" ( daa besar pun aku nie....amek course nursing..bukan cikgu..lau tak cakap sorg lagi.





dah bace?? mungkin bagi kita pelik.. dan setiap zaman yang kite lalui tuu adalah berbeza... yang penting kite hargai setiap saat dan itu kerana ianye merupakan satu proses pembelajaran.. then lau kite ader adik..ade anak ke..anak buah ke.. bialah mereka mencube.. tapi make sure mereka cube benda berfaedah and mendatangkan effect yang baik untuk perkembangan sahsiah dan mental mereka :) love our child.

" Ilmu itu lebih baik daripada harta... Ilmu menjaga kamu tetapi kamu menjaga harta... Ilmu itu penghukum dan harta adalah terhukum... Harta itu akan kurang apabila dibelanjakan tetapi Ilmu akan bertambah apabila dibelanjakan "


Manfaatkan ilmu anda bersama



2 comments:

  1. haha..masa kecik2 kak wani pown mcm 2 jgk...hhee

    ReplyDelete
  2. hihihi..kan..kan..pelik bin ajaib.. tapi best bila ingat semula ^__^ mekaseh kak wani

    ReplyDelete