Friday 20 April 2012

WUS101 Seribu Satu Cerita


In the Name of Allah Most Gracious Most Merciful

Salam sayang buat semua hari ini... Ouh sebenarnya dari semalam nak tulis blog nieh..tapi mata pun dah tak larat sanangat untuk disengkang pada screen lappy nieh then jari jemari pun dah lemah tak berdaya *ok fine yelah tewwww cik tiha..hukhukhuk ;)) ok semalam 18 April 2012 saya tukar option..hihi


HAH??? tukar course ke?? opsss *tak payah nak terkejut sangat.. :p

eh..mana ada pun.. sebenarnya semalam bersempena dengan subjek keusahawanan nie WUS101, kami kenelah menjual..menjual..buka gerai..hahahah :)) best jugak sekali sekala tukar bidang lain nieh..tetibe jadi usahawan *untung juta-juta tak??aishhh nie yang takot nieh..nanti dah kaya raya kene culik pulak ^__^" *angkat kening konpius dengan budak ini kang kene transfer wad 5Selatan tuu...

Then lagi satu..tetibe i jadi ahli seni..auwwwww!! ohsem laa kak limah hewhewhew.. dari duk ward rawat orang sampai tetibe jadi ahli seni kraftangan pula :)) disebabkan barang yang kami jual tuu handmade..jadi untuk tempahan nama kami buat sendiri..cuma bahan dari pembekal *oh!!bangga mak dengan hang nak.. ( hihi, bangga mak saya lau tahu anak dia nie ada ciri2 keperempuanan untuk buat benda-benda arts nie) lalalala :)) *kembang hidung sikit...

kami berniaga dari 8:00 pagi hingga 5:00 petang..wah..wah.. awal2 buka gerai dah laku dan dah ada yang tempah nama.. Alhamdulillah jualan mendapat sambutan.. suka3!!! gegurl suka sangat... *ok rasa nak lempang dengan selipar jee hikhikhik untung?? auuuwwww ok ALHAMDULILLAH :)) limpahan rezeki dari yang Maha Pemurah... syukur...syukur...

Lagi best..masa balik bilik lepas niaga tu ada yang datang bilik tanya boleh tempah lagi tak?? alah..sian..dah habislah sayangku...nanti next time kita buat lagi jualan yee..coming soon ah..InsyaAllah andai berkesempatan :)
*touching ok..touching... Then malam itu memang balik tergolek lah..wah first time sem nieh tido awal..10:30 mlm..pasang mp3..baring jap belek-belek buku Jerusalem di dalam al-Quran pastu tak lame kemudian everythings switch off semua jadi gelap gelita lalalala ~~ *suka sangat letewwww...

ok lah check this out..apa yang berlaku sepanjang hari semalam *hari-hari ku yang indah

inilah gerai kami, gerai 39 *sudah siap susun atur di pagi hari nan indah :))

sangatlah comel-comel hasil handmade ini...ada macam design dan fungsi

si katak hijau senyum macam ini >.< bersempena dia dijual..lalalala ~

ok kami juga ada sediakan tempahan nama yang sangat comel lagi menarik
colourful and sweet ^__^ *macam gule-gule pulak kan

nie bahan-bahan yang kami dapat daripada pembekal huruf-huruf dan buttons

pilih colour..mix and match bagi omey..omel sikit then tampal :))

dalam pembikinan..hewhew sangatlah menarik buat benda alah ini

then nak tengok yang dah siap keseluruhannya?? hihi
ok ini dia hasil titik peluh saya bersama sahabat lain
dan hasil budak comot ini

nama saya dan hasil kerja saya sendiri *saya sangat suka ini

ini wajiblah :)) haruslah ada kan *jari jemariku gigih membuatnya

tempat saya meluangkan masa yang tak seberapa lapang ini *sekali sekala :))
_____________________________________________________________________________

ok kita sambung cerita *buat mata shinchan sikitkan..lalalala
dengan muka yang penat itu..melangkah straight untuk terus pulang ke hostel
serius ini kalau kene langgar kete pun masih tak sedar diri*exhausted sangat sudeh
pastu sampai je kat bilik..penat-penat tuu
bukalah pintu..
saya nampak something atas meja saya..
masih dalam plastik..then saya jenguk
ohhh sukanya saya..
saya keluarkan..kemudian saya baca note yang ada bersama hadiah tersebut..
hatiku terus dipagut rasa sayu yang teramat sangat..

 ini notenya :p

terima kasih my sayang credit to NOOR ASYIKIN MANSOR
saya sayang awak sangat-sangat..semoga Allah sentiasa sampaikan rasa sayang ini pada awak
saya suke sangat hadiah ini *big hug special for u sweetie

time kasih!! time kasih sekali lagi
tak terungkap dengan kata-kata betapa berbunga riangnya hati saya bila
dapat ini....

cactus untuk saya yang sangat cantik dan cute :')

ok lah..saya ada satu..awak ada satu.. sukanya saya ekin... 

" Jaga pokok ini molek-molek deh.."

*dah reti speaking kelantan sahabat den nieh <----- InsyaAllah..saya akan jaga cactus ini baik-baik..
supaya dia hidup subur..cantik macam persahabatan kita..^__^ 
saya tak nak dia tak hidup dengan baik..nanti saya sedih..
sedih sangat..sedih macam ini :'(

terima kasih sebab buat saya tersenyum dalam rasa yang sungguh dihargai..
terasa hidup saya penuh dengan keindahan ukhwah fillah ini
tak sangkakan ekin..pertemuaan kita bertentang dua mata masa mula-mula menjejakkan kaki
di bumi USMKK ini mencambahkan kasih sayang persahabatan yang erat macam ini..
kita interview sama bilik..then saya ada amek pic dengan awak masa tuu
lepas tuu kita terpisah sampailah masa kita datang register orang pertama saya jumpe adalah awak..
orang yang saya kenal berbulan yang sudah..

Allah memang jodohkan kita untuk berteman di dunia ini..saya sayangkan persahabatan ini bukan di dunia sahaja tapi moga berkekalan hingga akhirhayat till Jannah Ilahi :')

awak..sentiasa di sisi saya..jatuh bangun saya menderap langkah di bumi usm ini sebagai mahasiswa
awak tahu saat saya susah hati..saat saya berdukacita awak ada dihadapan saya mendengar segala coretan
awak ada masa saya tersenyum gembira
awak sentiasa setia melayan kerenah saya yang gila-gila ini..cengeng..banyak cakap
selalu bersiap lambat untuk pegi kelas...tapi awak masih tunggu saya..

Teman baik itu seperti bintang, kamu tidak selalu melihat mereka, tetapi kamu tahu mereka selalu berada di sana. - Anonim

terima kasih sangat ekin..moga Allah membalas segala budi baik awak..
akrabnya kita..kemana saya pergi awak ada..kemana awak pergi saya ada di situ
ke surau bersama..ke kelas bersama..kalau awak duduk jauh sikit pasti saya rasa pelik..
jadi kene duduk sebelah-sebelah..
sidai baju kat ampaian pun sama..pergi cik din juga bersama..
saya tak nak persahabata kita berakhir..biarlah ajal menjarakkan kita
tapi persahabatan ini tak kan pernah putus 
semoga terus bertemu di sana nanti :))

Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar... Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan... Sahabat yang sejati menjadi pendorong impian... Sahabat berhati Mulia membawa kita ke jalan Allah...

keeps smiling sayang even you are in pain, when life give you thousand sadness that you have to face them.. i still by your side..in seconds..in minutes.. until last my breath
i always by your side then hopefully we meet there one day at Jannah..


No comments:

Post a Comment