Saturday 24 November 2012

Save Gaza Save Palestine

In the Name of Allah Most Gracious Most Merciful


"Jika hari ini matamu menangis biarlah bahuku menjadi tempatnya.. Jika hari ini dirimu terluka biarlah aku merawatnya... Jika hari ini dirimu rebah kebumi biar tangan ku yang menyambutmu... bersama doa dari jauh..buat mu wahai Palestin bumi tercinta.. :') "

Firman Allah : 'Janganlah kamu mengira bahawa orang yang gugur dijalan Allah itu mati,bahkan mereka itu hidup disisi Tuhannya dengan mendapat rezeki.' (Ali Imran :169)

ALLAHU AKHBAR!!!
______________________________________________________________________

UNIVERSITI SAINS MALAYSIA KAMPUS KESIHATAN


Alhamdulillah syukur setinggi kesyukuran buat Maha Pencipta kerana majlis ini sudah berjalan dengan baiknya... Terima kasih buat semua yang hadir atas dasar kemanusiaan dan kesedaran


Ihsan LangitIlahi.com, Smartkan.. Jadi ambil letak sini.. JOM!!! update diri menjadi Lebih baik dan Berwibawa =)

"Melaksanakan perubahan pada diri mungkin sedikit mudah Namun untuk istiqamah perlulah berhati waja dan yakinlah pada Tuhan yang Satu... Semoga terus istiqamah berselimut Mujahadah" 

Tabung Dana Untukmu GAZA



Semangat nak jadi SUKARELAWAN =) InsyaAllah satu hari lepas grad jadik Nurse intai2 lah peluang untuk ke sana.. Mana tahu khidmat diperlukan.. Yeyyyy!! kutip dana untukmu palestine kesayangan


Semangat tulis senarai tempat pembahagian kutipan Dana Kemanusiaan Palestin USM =)


Tabung Dana "Palestine You Are Not Alone"

Berjuanglah wahai Saudaraku... Kerana ALLAH sentiasa mengasihimu.. Amin

#Renungan Bersama

Bila kita tengok orang tak pakai tudung, pakai seksi, atau dia pakai seluar pendek, keluar dan sokong untuk Free Gaza, Save Gaza, adalah pada saya kita hargai mereka itu sanggup 'keluar dan berikan sokongan' berbanding kita sibuk perlecehkan mereka 'ala, tak patuh syariat Allah pun, tapi sibuk nak Free Gaza!'.
Janganlah. Ada kemungkinan, dia nak keluar promosikan Free Gaza itulah titik permulaan 
dia nak lakukan perubahan.

Ya, kita akui, dan saya sendiri sering ulang bahawa Gaza, Syria, Rohingya memerlukan kita sebagai ummat Islam mengislahkan diri. Saya sering ulang.

Tetapi saya tak perleceh mereka yang mungkin tidak patuh syariah sepenuhnya, untuk keluar menunjukkan sokongan kepada saudara-saudara kita yang teraniaya.

Pada saya, mereka sanggup keluar laungkan suara, tunjukkan sokongan, itu sudah satu kebaikan bukan?

Pada masa yang sama, kita terus berusaha islah masyarakat kita, ajak mereka kepada kebenaran, untuk mengamalkan Islam yang sebenar.

copy from Hilal Asyraf



No comments:

Post a Comment